Työkiireiden välissä on ovia työstetty. Muutamia lommoja vedetty tasaisemmaksi ja puhkiruostunut pintapellin pala korjattu. Lopuksi vielä pintaan mustaa ja kehyksen sisään 30mm Finnfoamia. Ja pitihän se eriste jotenkin peittä, joten siihen kovalevyä valkoisena. Otan veikkauksi vastaan kauanko pahvit tunnistaa valkoisiksi. Palkintona oikein arvanneele mahdolisuus maalata pahvit uudelleen.
Ensimmäisenä ketjut pois kun routa näyttää väistyneen. Akkulaatikko ja akut paikalleen. Ja taas kone käyntiin. Hyvin lähtee Vallu käyntiin. Tutkimuksen alla on syy miksi hehkun ylivuodosta tulee polttoaine pihalle. Sieltä “tihkuu” useampi litra tunnissa diiseliä.
Alustan puolelle tuli vaihdettua jo pääosa korotussarjan pulteista 12.9 kovuisiksi. Ainoastaan akkulaatikon taakse jäävät kaksi jäi vaihtamatta, koska akkulaatikko olisi pitänyt taas poistaa. Laatikko tullee siirtymään vielä taaksepäin ja hieman ylemmäs, joten vaihdetaan pultit kun niihin pääsee käsiksi.
Samalla reissulla taas sisustassa penkin telineen suunnittelua. Nyt koko teline mukaan, jos saisi tehtyä kiinteän ja oikean korkuisen. Tästä myöhemmin, mutta ohessa mittakuvia suunnittelusta.
Yritin edistää myös voimansiirron öljyprojktia ja napojen ja perän osalta nyt näyttääkin jo hyvältä. Myös vinssin öljyt sain vaihdettua. Jakolaatikon proppuja en yön pimeydessä löytänyt ja hyvä niin. Se pitääkin irroittaa. Syynä tähän että päävaihteistossa ei pysy öljy sisällä- päälaatikkoon pitäisi mennä 11 litraa öljyä, mutta propusta tuli ulos ehkä 2-3 litraa ja tilalle kaadettu öljy valuu peräpästä ulos. Ensiarvio olisi että hännän stefa on rikki, mutta tutkitaan kun saadaan jakolaatikko irti.