SA1826 turbotus

Turbo

Holset HX40W Assy 3596146 Serial 02163329

PAKOPESÄ 14cm3 T3 Twinscroll, ulostulo 6*101mm

Kompressorin liitännät out 74mm, in 100/61mm

Öljyntuloliitantä kierre M12x1.5

HX40W 3596146 korjaussarjat

C.H.R.A. 4027276

Repair kit 3575169

Valmet

Öljynpainelähtö: M16x1.5

Öljynpaluu: M22x1.5

Tarvikkeet:

Pinnapultit 4 kpl 1,51€ = 6,02€

Kuparimutterit 4kpl 1,51€ = 6,02€

Pakosarjan tiiviste 10€ kpl

Downpipen laippa 6*101 teräs 19,5€ / rosteri 30€ /kpl

Downpipen tiiviste 6*101 15€ / kpl

Holset suora letkulähtö 49€

M10x1.25 to 1/8″ NPT adapter

Öljyntuloliitäntä, M12x1.5 -> AN6. Asenna nysän alle o-rengas ja kupariprikka. 

Öljynpaluuliitäntä, Laippa Oli AN10, Vaihdetaan avarrettu AN12

M16x1.6 to AN6 adapter

AN6 90* Teflon – AN6 Teflon hose – AN6 150* Teflon

AN12 (AN10) 45* Teflon – AN12 (AN10) Teflon Hose – AN12 (AN10) 90* Teflon

AN12 (AN10) to M22x1.5 adapter


Yleiset ohjeet vaLmetin turbottamisesta

Turboksi hx40super. numero 14-16pakopesällä. 300hv luokkaan laittaisin nro 17 tai 18 pesän. 
Hx40 ja hx40super pakosiipi on 65mm ja imu 60mm. 
Vastaavan kokoset siivet on 7.4l, 634DSBIE, 200hv valtra 8950:n svitser s2:ssa. (<–pakopesän koko vastaa holsetin mitoissa 14-16 koon välimaastoa)

1. Asenna ahdin turbiinikotelon varaan. Kaikki muut liitännät täytyy olla joustavia ja painavat putkistot tuettava. Muista täyttää öljytila puhtaala moottoriöljyllä, 

2. Asenna laakeripesä niin että öljyn paluu osoittaa alaspäin, korkeintaan  22° kulmaan pystyakselilla.

3. Öljy täytyy olla suodatettu alle 15/20 microniin. Öljyn laadun täytettävä moottorin valmistajan vaatimukset, kuten  API – CD (MIL – L – 2104C). Parempi öljyn kestävyys saadaan “super high performance diesel (SPHD) öljyillä, Etenkin jos käytetään pitkiä öljynvaihtovälejä.

4. Öljyn paineen on noustava ahtimen öljyntuloliitännässä  3 – 4 sekunnin sisällä moottorin käynnistymisestä, jotta ahtimen vaurioitumienn voidaan välttää.

5. Öljynpaineen on oltava moottoria kuormitettaessa vähintään 210 kPa [2.0 kgf/cm2, 30 lbf/in2] ja 415 kPa [4.0 kgf/cm2, 60 lb/in2] riittävä. Tyhjäkäynnillä öljynpaine ei saa laskea alle 70 kPa [0.7 kgf/cm2. 10lbf/in2].

6. Öljyn paine letkun halkaisijan pitäisi olla vähintään 9.5 mm [0.375 in.] ja paluu letkun halkaisijan vähintään 19 mm [0.75 in.]. Öljyn pitää valua painovoimaisesti alaspäin kaikissa käyttötarkoituksissa. Normaali öljynlämpötila on 95+/-5°C (203+/-9°F), eikä saisi ylitää 120°C (248°F) missään tilanteessa.

11. Öljynpaluulinjan tulee laskea kokonaisuudessaan vähintään 30 asteen kulmassa vaakatasosta. Holsetin Öljyn poiston aukko on 20mm. AN10 Laipoissa halkaisija ainostaan noin 10mm. Aukon oltava vähintään 16mm, joten myös AN12 on avarrettava mahdollisimman paljon.

15. Suositeltu öljyn virtaus on 2li/min tyhjäkäynnillä ja 3l/min Maksimivääntökierrosluvun yläpuolella. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Tekniikan kanssa touhuamista. Välillä tiellä, välillä tallissa.