TODO lista

Alusta ja renkaat

  1. Akselien ja napojen öljynvaihto (Uutta öljyä sisällä, tarkistetttava määrät ja vuodot)
    • Napaöljyt tarkastetaan 3-5- cm navan vaaka-akselista alaspäin. Muut OK, vasen taka korjattava.
    • Vasen takanapa vuotaa vanteelle.
      • Stefat löydetty.
      • Napamutterityökalu tehtävä, putki on.

Moottori ja voimansiirto

  1. Starttiongelma
    • Startti putsattu
      • Putsattu useamman kerran. jostain syystä kotelossa kosteutta ja ruostuvaa mujua.
        • Kytkinkotelo huuhdelty erilaisillla pesuaineilla ja painevedellä.
      • Pesu aiheutti kytkimien jumimisen, korjattu kytkinpommilla ja työsylinterin putsauksella
  2. Etuvedon käyttösylinteri
    • Asennettu,
    • Merkkivalo katkaisijan parannus.
      • Toimii mutta rajoilla.
      • Katkaisimen reijän koko 14mm
  3. Vaihdelaatikon öljynvaihto
    • Vaihdettu
    • Sisällä pyöri vesi
      • Vettä päästetty litroja ulos, myös kahvikupillinen öljyä
      • Laitettu 4 litraa 80W90 EP Teboilia
      • Edelliset poistetttu 12.10.23
        • Uutta tilalle n 2.5 litraa ja pyöritetty
      • Vuodon yksi syy laatikon päällä rikkinäinen pakkasproppu.
        • Väliaikainen muovinen paikallaan
        • Uusi asenneettu, myös muovinen jatkona
    • Vuotaa perästä, stefa vaihdettu
  4. Jakovaihteiston öljynvaihto
    • Öljy vaihdettu
    • Vuotaa etupuolelta, huohotus
  5. Jäähdystysjärjestelmän huuhtelu
    • Uutta nestettä laitettu talveksi -22-23 15 litraa
    • Uuttanestettä talveksi -23-24 n 10 litraa
  6. Kaihtimen asennus
    • Asennetaan lavan jälkeen
  7. Pumppu- ja suutinhuolto
    • Akselin päähän osat joilla kierroslukumittarin saa toimimaan.
    • Pumpun päästä nastan poraus.
  8. Vaihdevivuston säätö
    • Vaihdekaavio nurinpäin
    • OK Laatikon puolelle vaihdettu nivelet
    • Tukitangon kiinnike käännetty, säädetty välystä pois, ei uskaltanut kerralla liikaa. Ensikerralla lisää.
    • Ohjaamon päästä rasian huolto
      • Rasia avattu ja vanhat rasvat poistettu
      • Laitettu LE3751 NLGI1 rasva
      • Nupin suojakumi; Yläpään halkaisija 21mm, alapää 75mm. Alhaalla pitäisi olla vähintään 35 mm tyhjää, että pultit mahtuvat kumin alle.
        • Nyt on tosi jämäkkä, ei silti ole helppo löytää vaihteita

Kori ja runko

  1. Moottorin suoja
    • Läpyskät reikäväli 100mm, tangot vähintään 440mm.
  2. Vaijeriohjain
    • Muutettava asentoa, ei mahdu akkulaatikon alle missään asennossa
    • Maalaus ja rasvaus
      • Nippa laitettu
  3. Ohjaamo
    • Vaihdekepin shimmivaneri
    • Vaihdekepinsuoja
    • Kori malattu ulkoa, saa aloittaa uudestaan ainakin katosta
      • Voi vaatia että vedetään gelcoat
    • Sisäpuolella oviaukot laitettu
      • Lukkojen haitoissa kierteitä rikki
        • Korjattu laitamalal kaksi vetomutteria
    • Takaseinä tekemättä
      • Vylliä max 40mm
        • Tarvittavat palaset:
          • Taakse
            • 280 x 2080 (2 x 1/2 leveys = 1 arkki)
            • 600 x 2080 (2 arkki)
            • 2 kpl 600 x 210 (Pala)
            • 2 kpl 380/250 x 210 (Pala)
          • Eteen
            • 650 x 440 (Pala)
            • 300 x 480 (Pala)
          • Teippiä
          • Mustaa tarraa 300 x 600 2 palasta
            • Ei välttämäättä tarvitse
    • Listojen ja tiivisteiden asennus
      • OK Karmin listat ja oven listarungot popniitattu
      • Tiivistelistojen asennus
        • Tiivisteet naputeltu paikalleeen, mahdollisesti vielä niitattava
    • Ovipahvit
      • Uudet tehtävä jostain vedenpitävästä.
        • 2 x 700 x 800 mm oviin.
      • Samalla takaseinään
        • Kulmarautaa nurkan tekooon
    • Sisätilan lämppärin pistoke ja lämmitin
      • Odottaa sisustan valmistumista
  4. Rungon maalaus
  5. Akkukotelon asennus
    • 70-130mm taakse ja 30mm ylös??
      • Tukiraudaksi 60 x 60+ kulmarautaa  3* 350mm 
      • Akkukiinnikkeeseen 10mm siipimutteri ja prikka.
        • Paikallaan
  6. Apukuskien penkin suunnitelu
    • Ostettu kaksi Sparco Sprintiä
    • Alustan rakennus
      • Vanerin koko 470 x 1040
      • Leikattu, porattu, niitattu, maalattu.
    • Penkit kiinni vanerissa
    • Vaneri kiinitettävä peltirunkoon.
      • Etureunassa sarana
        • Tarvitaan sopivat ruuvit, korkeintaan 10mm tai pultti+mutteri yhdistelmät
      • Takareunaan tarvittaessa kiinnikkeet.
        • Ostettu kannattomia ruuveja
    • Vöiden asennus
      • Tehtävä vaneroinnin kanssa
  7. Roiskeläppien asennus
    • Etuläpät väliaikaisesti hytissä kiinni.
    • Takaläpät odottavat lavaa
    • Korin ja lavan väliin läpyskä hankittava
  8. Työkalulaatikon asennus
    • Laatikon korjaus
  9. Johtosuojat rungon vasemmalle puolelle
    • Väliaikainen moottorin suoja estää asentamisen, lava
  10.  Vinssitelineet:
    • Vetopalkin aukkoon eteen
      • porattava 30mm reiät
      • Hitsattu lätkät tueksi
      • Maalaus
    • Lavan alle??
    • Lavalle??

Lavan kunnostus

  1. Lavasta riisuttu valot ym irto-osat pois. Kunnostuksessa.
    • Kaihtimen vaijeriohjain
    • Kurakumien listat
  2. Nastojen rälläköinti, aloitettu. Näyttäisi että asiat on kiinni 6mm koneruuveilla sekä harvakierteillä, molemipa siis löytyy
  3. Hiekkapuhallus
  4. Maalaus
  5. Vanerointi
    • Filmivanerin viirapuolen voi maalata Teknos Futura 40. Pohjamaalaus 10% tärpätillä ohennettuna ja parin päivän päästä pintamaalaus ohentamattomalla. Ei erillistä pohjamaalia.
      RAL9005 => NCS S9000-N = T1384

Sähkötyöt

  1. Vilkkureleen vaihto
  2. Johtojen niputus polkimien taakse
  3. Pyyhkijöiden käyttöönotto
    • Molemmat moottorit toimivat, toisessa ei muka ole palautustoimintoa
  4. Lasinpesimen käyttöönotto
    • Suuttimet asennettu telineeseen
    • T-kappale asennettu
    • Takaisku säiliössä
    • Säiliölle katsottu paikka hytin oikeasta kulmasta
      • Odottaa sisustan valmistumista
    • Letkut vetämättä
  5. Akkulämmittimen kasaus
    • Vihreää johtoa syöttöön
    • Ruskeaa 1.5mm2 1m  maajohdoksi
    • Katkaisijalta vedettävä myös merkkivalolle
  6. Työvalojen asennus
    • Yksi pari tuulilasien alla
    • Yksi pari lavakaareen
    • Yksi pari lavan alle kivivaloksi
    • Yksi pari perään työvaloiksi
    • Varoitusvillkuttimen kytkentä
      • Kytkinpaneelin taakse
  7. Sähkövinssi
    • Kytkentärele
    • Syöttökaapelit OK
  8. Kytkinpaneeli
    • Maksimimitta 340mm
      • Tehty korotettu, jotta mittarit ja katksisijat mahtuvat
      • 3 kpl 52mm mittaria; öljynlämpö, öljynpaine ja ahtopaine,  alkuun valvomaan turboa
        • Taivuteltu, vielä vähän naputeltava ja hitsattava
        • maalattu
      • Ahtopaine, öljynpaine ja -lämpömittarit taulussa.
      • Kuusi katkaisija asennettu paneeliin
      • Johdotus suunniteltava
        • Mittarivalot katkaisijoille ja mittareille
        • Tutkittava, voiko vilkuttimen kytkimen siirtää paneeliin
        • Katkaisijoilta johdotus  penkin alle, jonne sulakeet ja jakoblokit valoille.
          • kojelautaan tulee 1 johto per valo (8kpl) + syöttö 24v
          • Virranulosotto
          • Lisäpitkien ohjaus
      • 4 paria työvaloja: eteen, lavalle, sivulle ja taakse
      • Huomiovalovilkutin
      • Yksi vapaa, lisäpitkät ja vinssin rele ??
    • Kaapelivaraukset
      • 1.5mm2
        • Punainen – 1, Vasen etu
        • Musta – 1, Oikea etu
        • Rosa – 2, Vasen lava
        • Violetti – 2, Oikea lava
        • Keltainen – 3, Vasen kivi
        • Sininen – 3, Oikea kivi
        • Vihreä – 4, Vasen taka
        • Ruskea – 4, Oikea taka
      • 2.5mm2
        • Oranssi *1 – 24v syöttö, vilkutin, katkaisimet +-ohjaus,
        • Valkoinen – Lisävalot
        • Harmaa – Virran  ulosotto 24V, ehkä ,voisi haaroittaa myös kojetaulsta.
        • Valkomusta – Ohjaus 1
        • Valkopunainen – Ohjaus 2
      • Lisäksi
        • Vihreä – Mittarivalo
        • Valkoinen – Lisäpitkät
    • Sulakerasia penkin alla, otataan syöttö penkinalta normaalista syötöstä haaroittamalla. (Näkyy tällöin Amppeerimittarilla)
      1. Valot 1 8A
      2. Valot 2 8A
      3. Valot 3 8A
      4. Valot 4 8A
      5. 24v Syöttö 8A, Oranssi *1
      6. Lisävalot 8A Valkoinen
  9. Mittaristo
    • Mittariston tausta maalatttu
    • Neljä mekaanista mittaria; Jarrupaine x2, kierrosluku ja nopeus
    • Mittarit paikallaan, sähköisiä mittareita neljä kappaletta
      • Öljynpainemittari
        • Mittarin päässä keltainen 57, moottorin päässä vihreä
      • Latausmittari
      • Moottorinlämpömittari
        • Anturi ehjä, kytkimen sininen 53, mittarilla violetti 56
      • Polttoainemittari 
        • Valkoinen 52
    • Mittarivalot
    • Merkkivalot paikallaan
      • 1 Akkulämmitys (Varalla)
      • 2 Suuntavalo ei toimi??
      • 3 Kaukovalo + etuvastus ei toimi??
      • 4 Seisontajarru punainen 62
      • 5 Hehkutus keltainen 107
      • 6 Etuvedon merkkivalo + etuvastus vihreä 63
      • 7 Jäähdysnesteen varoitusvalo sininen 53
      • 8 Paineilman varoitusvalo punainen 92
      • 9 Öljynpaineen varoitusvalo keltainen 58
    • Monitoimimittarin liittimet kootusti:
      • Polttoaineanturi  52
      • Polttoainesyöttö 77
      • Öljynpaineanturi 57
      • Polttoainesyöttö 79
      • Jarrupaine 92
      • Jäähdytysnesteanturi 53
      • Jäähdytysneste syöttö 80
      • Amppeerimittari Laturi 33+60
      • Ampperimittari Akku 59+83
      • Mittarin valot, vas ala 86 ja oik ylä 84

Työkalulista

  • Napamutteriavain 115x 150mm
  • Vinssinvapautusavain 90mm

Tilauslista

Ostattava

  • Rajakatkaisin 14mm reikään
  • 30x30x3mm RHS 1080+2×300+2×400+ = 3m
  • DOR Vanerit 2 arkkia 2080 x 1?00 15mm
  • “Ovipahvit” + takapahvit
  • Läpyskää (50x35mm L-profiilia) lavan ja korin väliin
  • Vaihdelaatikon kumit

Ostettu

  • Öljynlämpömittari
  • Peruutussummeri
  • Tasauslukon summeri
  • Vilkkurele ST-03015 24V
  • Letku klemmari poljinten takana oleville johdoille
  • Letkutukia 2/4mm + 4/6mm
  • Kumitulppia 9mm / 10mm
  • Jarrukello
  • Palanut pyyhkijän moottori, mekaniika ehjä
  • Vesimarkka 38.4mm
  • Akun siirtoraudat 1m  60x60x6mm profiilia
  • Pistokkeet kojelautaan ja paneeliin
  • Kupukantaruuveja 5x16mm Apparin penkin kiinnittämiseen
  • M5x25mm ruuveja lukkojen kiinnitykseen
  • Jäähdytysnestettä
  • 3 arkkia PIR 30mm 600 x 1200mm
    • Tallilla 5kpl n 500mm x 600mm arkkia
  • Stefat akselin korjaukseen

Tehty

  • Lämppärin hanan vaihto
  • Vesiletkujen vaihto
  • Oikean puolen jarrukellojen kääntö
    • Käännetty molempia takakelloja n 15-20 astetta sisään.
  • Vetokoukun pistokkeen käyttökuntoon laitto
    • Väliaikaiset takavalot
  • Hehkulaitteen toimintaan saattaminen
    • Hehku toimii, kupissa välillä ylivuotoa, mutta korjautui toistaiseksi pitemmällä letkulla.
    • Polttoaineletkut 15mm
    • Hehkun paluu 6mm??
  • Lämmityslaite asennettu
  • Jousitornin pulttiien vaihto
    • Paikallaan nyt kovemmat pultit
  • Kuljettajan penkin asennus
    • Telineen rakennus
    • Jakkaran pulttaminen 
    • Vyön asennus??
  • Käsikaasu takkuaa
    • Irroitettu ja hankitaan uusi jos ei vetreydy.
    • Putsattu ja suoristettu. Palautettu paikalleen
  • Tasauslukon merkkiääni
    • Asennettu
  • Takajarrukellokorjaus
    • Vaihdetaan kelloon ehjä perä
  • Kytkimen Työsylinterin suojakumi rikki
    • Tilattu toivottavasti oikeat osat
  • Pääsylinterin kumin sisällä nestettä ja kumi rikki
    • Tilattu huoltosat
  • Molemmat sylinterit purettu ja odottaa osia.
    • Kasattu
  • Kytkin nesteet vaihdettu ja ilmattu. Myös haarukka säädetty
Lavan mitat Pää levy Pitkät rimat 10 kpl Lyhyet rimat 10 kpl
Pituus Leveys Pituus Leveys Pituus Leveys Pituus Leveys
Takalaita 2100 450 2100 450 2100 45 450 45
Sivulaidat 2040 450 2040 450 2040 45 450 45
Etuvanerit
Takavanerit
Peräkärry 2050 1080
Apujakkara
Vaneri1 3000 1500 600 12 3.333333
Vaneri2 2500 1250 2.777778
Vaneri 3 2440 1220 2.711111
Lava
Pituus koko lava 4200 90
Pituus takaa moottoritilan reunaan
Leveys 2300 122.76
Leveys Sarana – Sarana 2220
Takaosan pituus 2920
Etupalat
Pituus 1300
Leveys 620
Tolpan leveys 180
Tolpan syvyys 160
Lavan mitta
Etumainen laita 1950
Tolppa 180
Takimmianen laita 2040
Yht 4170
Takalaita paksuus 30
Yht. 4200
Etuvaneri 1300
Takavaneri 2920
Yht. 4220
Takalaita paksuus 30
Yht. 4250

Sisu A-45 tuunausta, pääosassa SA1826