Akselien ja napojen öljynvaihto (Uutta öljyä sisällä, tarkistetttava määrät ja vuodot)
Napaöljyt tarkastetaan 3-5 cm navan vaaka-akselista alaspäin. Muut OK, vasen takanapa korjattava.
Vasen takanapa vuotaa vanteelle.
Stefat löydetty.
Napamutterityökalu tehtävä, putki on.
Tehostimen öljynvaihto
Suodatin
4+1L mobil ATF 220
Ostettu 1L
Jarrujen säätö
Ratti
Sorvataan matalammaksi ja porataan sopivat reijät
Mahdolisesti täytetään, jos ei saa kiinni
Moottori ja voimansiirto
Starttiongelma
Startti putsattu
Putsattu useamman kerran. Jostain syystä kotelossa kosteutta ja ruostuvaa mujua.
Kytkinkotelo huuhdelty erilaisillla pesuaineilla ja painevedellä.
Pesu aiheutti kytkimien jumimisen, korjattu kytkinpommilla ja työsylinterin putsauksella
Etuvedon käyttösylinteri
Asennettu,
Merkkivalo katkaisijan parannus.
Toimii mutta rajoilla.
Katkaisimen reiän koko 14mm. Tähän voi toki hitsata täytettä ja porata uuden reijän.
Vaihdelaatikon öljynvaihto
Vaihdettu
Sisällä pyöri vesi
Vettä päästetty litroja ulos, myös kahvikupillinen öljyä
Laitettu 4 litraa 80W90 EP Teboilia
Edelliset poistetttu 12.10.23
Öljyt käytetty alhaalla ja lisätty. Nyt 5-6l ja pitää täyttää kun notkeampi sää.
Ostettu lisää litkua.
Vuodon yksi syy laatikon päällä rikkinäinen pakkasproppu.
Väliaikainen muovinen paikallaan
Uusi asenneettu, myös muovinen jatkona
Vuotaa perästä, stefa vaihdettu
Jakovaihteiston öljynvaihto
Öljy vaihdettu
Vuotaa etupuolelta, huohotus
Huohotin laatikon päällä
Huohotin ja laatikon päällä oleva luukku käytetty poissa ja putsattu. Poistettu ruostetta ja rasvaa. huohotin päästää paineilman läpi molempiin suuntiin.
Jäähdystysjärjestelmän huuhtelu
Uutta nestettä laitettu talveksi -22-23 15 litraa
Uutta nestettä talveksi -23-24 n 10 litraa
Pumppu- ja suutinhuolto
Akselin päähän osat joilla kierroslukumittarin saa toimimaan.
Pumpun päästä nastan poraus.
Pumpun kannen reikä 12.5mm
Reikän mahtuu 9mm pikkuhylsy ja 5mm terä.
Paikallaan ei mahdu poraamaan
Vaihdevivuston säätö
Vaihdekaavio nurinpäin
OK Laatikon puolelle vaihdettu nivelet
Tukitangon kiinnike käännetty, säädetty välystä pois, ei uskaltanut kerralla liikaa.
Ensikerralla lisää.
Ohjaamon päästä rasian huolto
Rasia avattu ja vanhat rasvat poistettu
Laitettu LE3751 NLGI1 rasva
Keppiboxin suojakumi; Yläpään halkaisija 21mm, alapää 75mm. Alhaalla pitäisi olla vähintään 35 mm tyhjää, että pultit mahtuvat kumin alle.
Nyt on tosi jämäkkä, ei silti ole helppo löytää vaihteita
Kaihtimen asennus
Asennetaan lavan jälkeen
Kori ja runko
Vaijeriohjain
Muutettava asentoa, ei mahdu akkulaatikon alle missään asennossa
Tanko noin 160 mm, Rullan keskelle n 140mm 40mm RHS n 10astetta leikattu viistoon
Tiivisteet naputeltu paikalleeen, mahdollisesti vielä niitattava
Ovipahvit
Tehtävä jostain vedenpitävästä.
2 x 700 x 800 mm oviin, 2mm riittänee.
Takaseinän pahvit
3mm pehd, 2000x1000mm,
Takaseinä ruuvattu runkoon
Kulmarautoja hankittu nurkan tekoon
Takaseinä tehty, voi olla että pitää käyttää irti reikien isommaksi poraamiseksi ja kulmarautojen asentamiseksi
Sivuseinät tekemättä
Pahavisablonin koko 280 x 950/1100
Leikataan palat valmiiksi
Sisätilan lämppärin pistoke ja lämmitin
Odottaa sisustan valmistumista
Etuseinän eristys ja pahvi
Rungon maalaus
Akkulaatikon siirto
Moottorin suojateline estää asentamasta.
70-130mm taakse ja 30mm ylös??
60x60x3 3 x 350mm = 1m L-profiilia ostettu
Akkukiinnikkeeseen 10mm siipimutteri ja prikka.
Paikallaan
Kuljettajan penkin asennus
Telineen rakennus
Jakkaran pulttaminen
Vyön asennus??
Porattu ohjausreikä, lopullinen 12mm??
Pultit M12 x 65, Nylocmutterit ja aluslevyt
Odottaa pahvia
Apukuskien penkin suunnitelu
Ostettu kaksi Sparco Sprintiä
Alustan rakennus
Vanerin koko 470 x 1040
Leikattu, porattu, niitattu, maalattu.
Penkit olleet kiinni vanerissa. Nyt irti ,kunnes sähköt ja pahvi
Vaneri kiinnitettävä peltirunkoon.
Etureunassa sarana
Tarvitaan sopivat ruuvit, korkeintaan 10mm tai pultti+mutteri yhdistelmät
Takareunaan tarvittaessa kiinnikkeet.
Ostettu kannattomia ruuveja
Vöiden asennus
Porattu ohjausreikä läpi
Porataan kokoon 12mm sisältä ??
Vöille jossain M12x 65mm pultit ja nylockit
Roiskeläppien asennus
Etuläpät väliaikaisesti hytissä kiinni.
Takaläpät odottavat lavaa
Läppien koko 650x400mm, Kumien koko 630x 390mm
Korin ja lavan väliin läpyskää hankittava 35x55mm 2m
Työkalulaatikon asennus
Laatikon korjaus
Johtosuojat rungon vasemmalle puolelle
Väliaikainen moottorinsuoja estää asentamisen, lava
Vinssitelineet:
Vetopalkin aukkoon eteen
Porattu 30mm reiät
Hitsattava lätkät tueksi
Maalaus
Lavan alle??
Paikan löytämisessä haasteita. Pitäisi saada, niin että myös vetokoukkuna käyttö mahdollista. Ehkä takapalkin alle pultillla.
Takapalkin alta maahan 950mm
Vetokoukku pitäis olla 350-450mm korkeudessa
Rungonpätkät 250mm korkeat
2.5″ receiver + supistin
Droppikoukku 200mm??
950-200-250 = 500mm
Ollaan 50-150mm kuormattua standardia korkeammailla mutta”Whow cares”. Ei ole M1-luokan auto, ja esim M1G tämä ei ole edes edes vaatimus. Ja tämä häkkyrä on N2G.
Lavalle??
Ajatus vaihdelaatikon tarkastusluukun alle rakentaa kiiinnitys
Mahtuuko koko vinssi telineineen luukun alle?
Tai luukun läpi teline, jolla vinssi moottorisuojan taakse
Moottorin suoja
Läpyskät reikäväli 100mm, tangot vähintään 440mm.
Vieläkään en ymmärrä mitä tämä tarkoittaa, mutta siellähän on suojus päällä.
Lavan kunnostus
Lavasta riisuttu valot ym irto-osat pois. Kunnostuksessa.
Kaihtimen vaijeriohjain
Kurakumien listat 50×35 2m
Nastojen rälläköinti, aloitettu. Näyttäisi että asiat on kiinni 6mm koneruuveilla sekä harvakierteillä, molempia siis löytyy
Porattava vesireikiä, ettei enempää happane sisältä
Porattu 6mm reikiä etuosaan, selvitetään minkä kokoisia halutaan, ehkä 10mm tulpat
Hiekkapuhallus
Maalaus
Vanerointi
Filmivanerin viirapuolen voi maalata Teknos Futura 40. Pohjamaalaus 10% tärpätillä ohennettuna ja parin päivän päästä pintamaalaus ohentamattomalla. Ei erillistä pohjamaalia.
RAL9005 => NCS S9000-N = T1384
Työkalulaatikon kunnostus
Takalaatikon teko
Suunnitelu varapyörän paikalle
Minne varapyörä
Valojen kiinnitys
Varoitusvalot
Kaksi eteen, neljä molemiille sivuille ja kaksi taakse
Tee lätkiä valmiiksi. L-malliset, jotka helppo joko ruuvata, niitata tai hitsata. 8 kpl
Kivivalot
Kuusi jonnekin alustaan
Lavavalot
Neljä lavakaareen
Takatyövalot
Kaksi jonnekin taakse
Sähkötyöt
Vilkkureleen vaihto
Vaihdettu usemapap nkertaan. Nyt toimii, mutta on jotenkin herkkä johdon asennosta Onko vika johdosa, liittimessä vai jossin muussa, pitää tarkkailla. Sama ongelma, kojetulun valo ei vilku. Syynä ehkä liitännät, polttimon koko tai joku muu, Ei rele! Tallilla uusi rele tosin toimi, vanha ei anna jännitettä lisänastaan. Ehkä sittenkin sekä polttimo että rele. Polttimo vaihdettu testilamppuun, joka tallilla toimi.
Vaihdetaan rele vielä kerran
Johtojen niputus polkimien taakse
Poljinta rajoitettu, pitänee säätää myös kaasuvaijeri/tanko
Pyyhkijöiden käyttöönotto
Molemmat moottorit toimivat, toisessa ei muka ole palautustoimintoa
Lasinpesimen käyttöönotto
Suuttimet asennettu telineeseen
T-kappale asennettu
Lasinpesimen takaisku ja t-kappale säiliössä
Säiliölle katsottu väliaikainen paikka hytin oikeasta kulmasta. Mutta onko sama laittaa jalkatilaan, kunnes lava valmistuu. Näin sähköt riittää ja saa jatkettua kerralla oikeaan mittaan
Siirretään ulos ja alas kun lava valmistuu
Odottaa sisustan valmistumista
Letkut vetämättä
LAALAA-puhelimen asennus
Antenni reijässä
Johto vedettävä asennuspaikkaan
Sähköt asennuspaikkaan 12V , oma sulake?
Ostettu johtosujaa varten 15.6mm letkusiteitä, tarvitaan halkaistua johtosuojaa, joka mahtuu klemmareiden sisään.
Akkulämmittimen kasaus
Vihreää ja ruskeaa 1.5mm2 johtoa syöttöön
Katkaisijalta vedettävä myös merkkivalolle
Työvalojen asennus
Yksi pari (WIDEbeam) tuulilasien alla
Vedä johdot
Kaksi paria (4 x18w) lavakaareen
Odottaa lavaa
Yksi pari lavan alle kivivaloksi, ei laiteta näitä, vaan 18w.
Yksi pari (WIDEbeam) perään työvaloiksi
3 paria (6x18w) valoja kivivaloiksi
Näille voisi tehdä ketjutettavan johdon, 8A kestää 24V x 8A = 192W /18W = 10 kpl
Varoitusvalot
Ostettu uusi katkaisija (444 112)
Varoitusvaloihin tarvittavat kaapelit 3x.1mm2
Kaapelien kytkentäpiste moottorin aukon vasen takakulma
Vasen etureuna 2m (vedetään suoraan penkin alta)
Oikea etureuna 2m (vedetään suoraan penkin alta)
Vasen lavan etusivu 0.7+0.6 = 1.3m
Oikea lavan etusivu 0.7+0.6+1.1 = 2.4m
Vasen lavan takasivu 2.4+0.6 = 3m
Oikea lavan takasivu 2.4+0.6+1.1= 4.1m
Vasen lavan takareuna 3.0+0.5= 3.5m
Oikea lavan takareuna 3.0+0.5+1.1=4.6m
Yhteensä 22m =>25m
Penkin alta mootoritilan taakse paksumpaa 3×2.5mm2 3-4m
Kivivaloihin tarvittavat kaapelit 2×1.5mm2
Etu vasen ja oikea etupuskurin taakse 3+3m = 6m? (Penkin alta)
Taka-akselin eteen vasen oikea 4.5 +4.5+1.0=10m
Takatyövalot
Penkinalta takajakokeskukselle 6m
Takajakokeskukselta valoille 1+1+1.1= 3.5m
Etutyövalot
3+3m=6m
Lisäpitkät
2+2m=4m
Yhteensä
3 napaista 1-1.5mm2 25m, 2.5mm2 5m
2 napaista 1.5mm2 36m
Sähkövinssi
Kytkentärele /tai kytkin
Syöttökaapelit OK
Kytkinpaneeli
Maksimimitta 340mm
Tehty korotettu, jotta mittarit ja katksisijat mahtuvat
3 kpl 52mm mittaria; öljynlämpö, öljynpaine ja ahtopaine, alkuun valvomaan turboa
Taivuteltu, vielä vähän naputeltava ja hitsattava
maalattu
Ahtopaine, öljynpaine ja -lämpömittarit taulussa.
Kuusi katkaisija asennettu paneeliin
Muokattu 9 reikäiseksi
Johdotus suunniteltava uudelleen
Mittarivalot katkaisijoille ja mittareille
Tutkittava, voiko vilkuttimen kytkimen siirtää paneeliin
Katkaisijoilta johdotus penkin alle, jonne sulakeet ja jakoblokit valoille.
kojelautaan tulee 1 johto per toiminto (8kpl) + syöttö 24v
Virran ulosotto
Lisäpitkien ohjaus
Kaapelivaraukset
1.5mm2
3x työvalo + kivivalot max.10 + vilkut 8 kpl
Rosa 1. etuvalot Liitin + tarra OK
Violetti 2. Lavavalot Liitin + tarra OK
Vihreä 3. Takavalot Liitin + tarra OK
Sininen Kivivalot Liitin + tarra OK
Punainen Vilkut virta Liitin + tarra OK
Keltainen Vilkut ohjaus Liitin + tarra OK
Musta Lisävalot Liitin + tarra OK
Ruskea Peruutusvalo
2.5mm2
Oranssi *1 – 24v syöttö, Virran ulosotto 24V, ym. EI liitintä + tarra OK
Valkoinen *2 24v syöttö Katkaisjat, ohjaukset, 24v/12v-muunnin EI liitintä + tarra OK
Harmaa NC
Valkomusta – Ohjaus 1 Liitin + tarra OK
Valkopunainen – Ohjaus 2 Liitin + tarra OK
Tee valkoisen 2.5mm2 perään haaroitus katkaisijoille + muuntimelle. Ehkä muutama varalle tai jatketttava
Laajenna merkkivalot 9 katkaisijaan
Lisäksi
Syöttö penkin alle 8 x 4mm2 punainen, haaroita harmaasta
Syöttö 6x 2.5mm2 punainen, haaroita harmaasta
Vihreä – Mittarivalo
Vaaleansininen – Lisäpitkät auton sulakkeelta 2
Sulakerasiat penkin alla,
Sähkön syöttö lisäsulakkeille.
Otetaan syöttö penkinalta normaalista syötöstä haaroittamalla harmaasta. esim. punainen (Näkyy tällöin amppeerimittarilla).
CERA ruuvin alle mahtuu kaksi 1.5mm2 johtoa,
Matka kuitenkin niin lyhyt että voiddan vetää jokainen erikseen 2.5mm2, miten nyt mahtuu rengasliittimen sisään. Vaihtoehto haaroittaa syöttö 2 sulaketta per johto.
Muutettu 10mm2 jatko rengasliittimille, jolloin haaroittaminen helppoa.