TODO lista

Alusta ja renkaat

  1. Akselien ja napojen öljynvaihto (Uutta öljyä sisällä, tarkistetttava määrät ja vuodot)
    • Napaöljyt tarkastetaan 3-5 cm navan vaaka-akselista alaspäin. Muut OK, vasen takanapa korjattava.
    • Vasen takanapa vuotaa vanteelle.
      • Stefat löydetty.
      • Napamutterityökalu tehtävä, putki on.
  2. Tehostimen öljynvaihto
    • Suodatin
    • 4+1L mobil ATF 220
      • Ostettu 1L
  3. Jarrujen säätö
  4. Ratti
    • Sorvataan matalammaksi ja porataan sopivat reijät
    • Mahdolisesti täytetään, jos ei saa kiinni

Moottori ja voimansiirto

  1. Starttiongelma
    • Startti putsattu
      • Putsattu useamman kerran. Jostain syystä kotelossa kosteutta ja ruostuvaa mujua.
        • Kytkinkotelo huuhdelty erilaisillla pesuaineilla ja painevedellä.
      • Pesu aiheutti kytkimien jumimisen, korjattu kytkinpommilla ja työsylinterin putsauksella
  2. Etuvedon käyttösylinteri
    • Asennettu,
    • Merkkivalo katkaisijan parannus.
      • Toimii mutta rajoilla.
      • Katkaisimen reiän koko 14mm. Tähän voi toki hitsata täytettä ja porata uuden reijän.
  3. Vaihdelaatikon öljynvaihto
    • Vaihdettu
    • Sisällä pyöri vesi
      • Vettä päästetty litroja ulos, myös kahvikupillinen öljyä
      • Laitettu 4 litraa 80W90 EP Teboilia
      • Edelliset poistetttu 12.10.23
        • Öljyt käytetty alhaalla ja lisätty. Nyt 5-6l ja pitää täyttää kun notkeampi sää.
          • Ostettu lisää litkua.
      • Vuodon yksi syy laatikon päällä rikkinäinen pakkasproppu.
        • Väliaikainen muovinen paikallaan
        • Uusi asenneettu, myös muovinen jatkona
    • Vuotaa perästä, stefa vaihdettu
  4. Jakovaihteiston öljynvaihto
    • Öljy vaihdettu
    • Vuotaa etupuolelta, huohotus
    • Huohotin laatikon päällä
      • Huohotin ja laatikon päällä oleva luukku käytetty poissa ja putsattu. Poistettu ruostetta ja rasvaa. huohotin päästää paineilman läpi molempiin suuntiin.
  5. Jäähdystysjärjestelmän huuhtelu
    • Uutta nestettä laitettu talveksi -22-23 15 litraa
    • Uutta nestettä talveksi -23-24 n 10 litraa
  6. Pumppu- ja suutinhuolto
    • Akselin päähän osat joilla kierroslukumittarin saa toimimaan.
    • Pumpun päästä nastan poraus.
      • Pumpun kannen reikä 12.5mm
        • Reikän mahtuu 9mm pikkuhylsy ja 5mm terä.
        • Paikallaan ei mahdu poraamaan
  7. Vaihdevivuston säätö
    • Vaihdekaavio nurinpäin
    • OK Laatikon puolelle vaihdettu nivelet
    • Tukitangon kiinnike käännetty, säädetty välystä pois, ei uskaltanut kerralla liikaa.
    • Ensikerralla lisää.
    • Ohjaamon päästä rasian huolto
      • Rasia avattu ja vanhat rasvat poistettu
      • Laitettu LE3751 NLGI1 rasva
      • Keppiboxin suojakumi; Yläpään halkaisija 21mm, alapää 75mm. Alhaalla pitäisi olla vähintään 35 mm tyhjää, että pultit mahtuvat kumin alle.
        • Nyt on tosi jämäkkä, ei silti ole helppo löytää vaihteita
  8. Kaihtimen asennus
    • Asennetaan lavan jälkeen

Kori ja runko

  1. Vaijeriohjain
    • Muutettava asentoa, ei mahdu akkulaatikon alle missään asennossa
      • Tanko noin 160 mm, Rullan keskelle n 140mm
        40mm RHS n 10astetta leikattu viistoon
      • Tehtävä silti custom toteutus, kun lämpimämpää.
        • Nyt roikkuu vaijerissa.
        • jousitornista 30° kallistettu, etummainen pyörä 45°
    • Maalaus ja rasvaus
      • Nippa laitettu
  2. Ohjaamo
    • Ovenkahvat ei kestäneet pakkasta. 44.5mm
    • Vaihdekepin shimmivaneri
    • Vaihdekepinsuoja
    • Kori malattu ulkoa ja suurin piirtein sisältä
    • Saa aloittaa uudestaan ainakin katosta
      • Voi vaatia että vedetään gelcoat
    • Sisäpuolella oviaukot laitettu
      • Lukkojen haitoissa kierteitä rikki
        • Korjattu laitamalal kaksi vetomutteria
    • Takaseinä tehty, sivut tekemättä
      • Vylliä max 40mm
        • Tarvittavat palaset:
          • Taakse
            • 280 x 2080 (2 x 1/2 leveys = 1 arkki)
            • 600 x 2080 (2 arkki)
            • 2 kpl 600 x 210 (Pala)
            • 2 kpl 380/250 x 210 (Pala)
          • Eteen
            • 650 x 440 (Pala)
            • 300 x 480 (Pala)
          • Teippiä on
          • Mustaa tarraa 300 x 600 2 palasta
            • Ei  tarvinnu, ei näy tummennusten läpi
    • Listojen ja tiivisteiden asennus
      • OK Karmin listat ja oven listarungot popniitattu
      • Tiivistelistojen asennus
        • Tiivisteet naputeltu paikalleeen, mahdollisesti vielä niitattava
    • Ovipahvit
      • Tehtävä jostain vedenpitävästä.
        • 2 x 700 x 800 mm oviin, 2mm riittänee.
    • Takaseinän pahvit
      •  3mm pehd, 2000x1000mm,
        • Takaseinä ruuvattu runkoon
      • Kulmarautoja hankittu nurkan tekoon
      • Takaseinä tehty, voi olla että pitää käyttää irti reikien isommaksi poraamiseksi ja kulmarautojen asentamiseksi
      • Sivuseinät tekemättä
        • Pahavisablonin koko 280 x 950/1100
        • Leikataan palat valmiiksi
    • Sisätilan lämppärin pistoke ja lämmitin
      • Odottaa sisustan valmistumista
    • Etuseinän eristys ja pahvi
  3. Rungon maalaus
  4. Akkulaatikon siirto
    • Moottorin suojateline estää asentamasta.
      • 70-130mm taakse ja 30mm ylös??
        • 60x60x3  3 x 350mm = 1m L-profiilia ostettu
        • Akkukiinnikkeeseen 10mm siipimutteri ja prikka.
          • Paikallaan
  5. Kuljettajan penkin asennus
    • Telineen rakennus
    • Jakkaran pulttaminen 
    • Vyön asennus??
      • Porattu ohjausreikä, lopullinen 12mm??
      • Pultit M12 x 65, Nylocmutterit ja aluslevyt
    • Odottaa pahvia
  6. Apukuskien penkin suunnitelu
    • Ostettu kaksi Sparco Sprintiä
    • Alustan rakennus
      • Vanerin koko 470 x 1040
      • Leikattu, porattu, niitattu, maalattu.
    • Penkit olleet kiinni vanerissa. Nyt irti ,kunnes sähköt ja pahvi
    • Vaneri kiinnitettävä peltirunkoon.
      • Etureunassa sarana
        • Tarvitaan sopivat ruuvit, korkeintaan 10mm tai pultti+mutteri yhdistelmät
      • Takareunaan tarvittaessa kiinnikkeet.
        • Ostettu kannattomia ruuveja
    • Vöiden asennus
      • Porattu ohjausreikä läpi
      • Porataan kokoon 12mm sisältä ??
        • Vöille jossain M12x 65mm pultit ja nylockit
  7. Roiskeläppien asennus
    • Etuläpät väliaikaisesti hytissä kiinni.
    • Takaläpät odottavat lavaa
      • Läppien koko 650x400mm, Kumien koko 630x 390mm
    • Korin ja lavan väliin läpyskää hankittava 35x55mm 2m
  8. Työkalulaatikon asennus
    • Laatikon korjaus
  9. Johtosuojat rungon vasemmalle puolelle
    • Väliaikainen moottorinsuoja estää asentamisen, lava
  10.  Vinssitelineet:
    • Vetopalkin aukkoon eteen
      • Porattu 30mm reiät
      • Hitsattava lätkät tueksi
      • Maalaus
    • Lavan alle??
      • Paikan löytämisessä haasteita. Pitäisi saada, niin että myös vetokoukkuna käyttö mahdollista. Ehkä takapalkin alle pultillla.
      • Takapalkin alta maahan 950mm
      • Vetokoukku pitäis olla 350-450mm korkeudessa
      • Rungonpätkät 250mm korkeat
      • 2.5″ receiver + supistin
      • Droppikoukku 200mm??
      • 950-200-250 = 500mm
        • Ollaan 50-150mm kuormattua standardia korkeammailla mutta”Whow cares”. Ei ole M1-luokan auto, ja esim M1G tämä ei ole edes edes vaatimus. Ja tämä häkkyrä on N2G.
    • Lavalle??
      • Ajatus vaihdelaatikon tarkastusluukun alle rakentaa kiiinnitys
        • Mahtuuko koko vinssi telineineen luukun alle?
        • Tai luukun läpi teline, jolla vinssi moottorisuojan taakse
  11. Moottorin suoja
    • Läpyskät reikäväli 100mm, tangot vähintään 440mm.
      • Vieläkään en ymmärrä mitä tämä tarkoittaa, mutta siellähän on suojus päällä.

Lavan kunnostus

  1. Lavasta riisuttu valot ym irto-osat pois. Kunnostuksessa.
    • Kaihtimen vaijeriohjain
    • Kurakumien listat 50×35 2m
  2. Nastojen rälläköinti, aloitettu. Näyttäisi että asiat on kiinni 6mm koneruuveilla sekä harvakierteillä, molempia siis löytyy
  3. Porattava vesireikiä, ettei enempää happane sisältä
    • Porattu 6mm reikiä etuosaan, selvitetään minkä kokoisia halutaan, ehkä 10mm tulpat
  4. Hiekkapuhallus
  5. Maalaus
  6. Vanerointi
    • Filmivanerin viirapuolen voi maalata Teknos Futura 40. Pohjamaalaus 10% tärpätillä ohennettuna ja parin päivän päästä pintamaalaus ohentamattomalla. Ei erillistä pohjamaalia.
      RAL9005 => NCS S9000-N = T1384
  7. Työkalulaatikon kunnostus
  8. Takalaatikon teko
    • Suunnitelu varapyörän paikalle
    • Minne varapyörä
  9. Valojen kiinnitys
    • Varoitusvalot
      • Kaksi eteen, neljä molemiille sivuille ja kaksi taakse
      • Tee lätkiä valmiiksi. L-malliset, jotka helppo joko ruuvata, niitata tai hitsata. 8 kpl
    • Kivivalot
      • Kuusi jonnekin  alustaan
    • Lavavalot
      • Neljä lavakaareen
    • Takatyövalot
      • Kaksi jonnekin taakse

Sähkötyöt

  1. Vilkkureleen vaihto
    • Vaihdettu usemapap nkertaan. Nyt toimii, mutta on jotenkin herkkä johdon asennosta Onko vika johdosa, liittimessä vai jossin muussa, pitää tarkkailla. Sama ongelma, kojetulun valo ei vilku. Syynä ehkä liitännät, polttimon koko tai joku muu, Ei rele! Tallilla uusi rele tosin toimi, vanha ei anna jännitettä lisänastaan. Ehkä sittenkin sekä polttimo että rele. Polttimo vaihdettu testilamppuun, joka tallilla toimi.
    • Vaihdetaan rele vielä kerran
  2. Johtojen niputus polkimien taakse
    • Poljinta rajoitettu, pitänee säätää myös kaasuvaijeri/tanko
  3. Pyyhkijöiden käyttöönotto
    • Molemmat moottorit toimivat, toisessa ei muka ole palautustoimintoa
  4. Lasinpesimen käyttöönotto
    • Suuttimet asennettu telineeseen
    • T-kappale asennettu
    • Lasinpesimen takaisku ja t-kappale säiliössä
    • Säiliölle katsottu väliaikainen paikka hytin oikeasta kulmasta. Mutta onko sama laittaa jalkatilaan, kunnes lava valmistuu. Näin sähköt riittää ja saa jatkettua kerralla oikeaan mittaan
    • Siirretään ulos ja alas kun lava valmistuu
      • Odottaa sisustan valmistumista
    • Letkut vetämättä
  5. LAALAA-puhelimen asennus
    • Antenni reijässä
      • Johto vedettävä asennuspaikkaan
    • Sähköt asennuspaikkaan 12V , oma sulake?
    • Ostettu johtosujaa varten 15.6mm letkusiteitä, tarvitaan halkaistua johtosuojaa, joka mahtuu klemmareiden sisään.
  6. Akkulämmittimen kasaus
    • Vihreää ja ruskeaa 1.5mm2 johtoa syöttöön
    • Katkaisijalta vedettävä myös merkkivalolle
  7. Työvalojen asennus
    • Yksi pari (WIDEbeam) tuulilasien alla
      • Vedä johdot
    • Kaksi paria (4 x18w) lavakaareen
        • Odottaa lavaa
    • Yksi pari lavan alle kivivaloksi, ei laiteta näitä, vaan 18w.
    • Yksi pari (WIDEbeam) perään työvaloiksi
    • 3 paria (6x18w) valoja kivivaloiksi
      • Näille voisi tehdä ketjutettavan johdon, 8A kestää 24V x 8A =  192W /18W = 10 kpl
    • Varoitusvalot
      • Ostettu uusi katkaisija (444 112)
      • Varoitusvaloihin tarvittavat kaapelit 3x.1mm2
        • Kaapelien kytkentäpiste moottorin aukon vasen takakulma
        • Vasen etureuna 2m (vedetään suoraan penkin alta)
        • Oikea etureuna 2m (vedetään suoraan penkin alta)
        • Vasen lavan etusivu 0.7+0.6 = 1.3m
        • Oikea lavan etusivu 0.7+0.6+1.1 = 2.4m
        • Vasen lavan takasivu 2.4+0.6 = 3m
        • Oikea lavan takasivu 2.4+0.6+1.1= 4.1m
        • Vasen lavan takareuna 3.0+0.5= 3.5m
        • Oikea lavan takareuna 3.0+0.5+1.1=4.6m
        • Yhteensä 22m =>25m
        • Penkin alta mootoritilan taakse paksumpaa 3×2.5mm2 3-4m
      • Kivivaloihin tarvittavat kaapelit 2×1.5mm2
        • Etu vasen ja oikea etupuskurin taakse 3+3m = 6m? (Penkin alta)
        • Taka-akselin eteen vasen oikea 4.5 +4.5+1.0=10m
      • Takatyövalot
        • Penkinalta takajakokeskukselle 6m
        • Takajakokeskukselta valoille 1+1+1.1= 3.5m
      • Etutyövalot
        • 3+3m=6m
      • Lisäpitkät
        • 2+2m=4m
      • Yhteensä
      • 3 napaista 1-1.5mm2 25m, 2.5mm2 5m
      • 2 napaista 1.5mm2 36m
  8. Sähkövinssi
    • Kytkentärele /tai kytkin
    • Syöttökaapelit OK
  9. Kytkinpaneeli
    • Maksimimitta 340mm
      • Tehty korotettu, jotta mittarit ja katksisijat mahtuvat
      • 3 kpl 52mm mittaria; öljynlämpö, öljynpaine ja ahtopaine,  alkuun valvomaan turboa
        • Taivuteltu, vielä vähän naputeltava ja hitsattava
        • maalattu
      • Ahtopaine, öljynpaine ja -lämpömittarit taulussa.
      • Kuusi katkaisija asennettu paneeliin
      • Muokattu 9 reikäiseksi
      • Johdotus suunniteltava uudelleen
        • Mittarivalot katkaisijoille ja mittareille
        • Tutkittava, voiko vilkuttimen kytkimen siirtää paneeliin
        • Katkaisijoilta johdotus  penkin alle, jonne sulakeet ja jakoblokit valoille.
          • kojelautaan tulee 1 johto per toiminto (8kpl) + syöttö 24v
          • Virran ulosotto
          • Lisäpitkien ohjaus
    • Kaapelivaraukset
      • 1.5mm2
        • 3x työvalo + kivivalot max.10 +  vilkut 8 kpl
          • Rosa  1. etuvalot Liitin + tarra OK
          • Violetti 2. Lavavalot Liitin + tarra OK
          • Vihreä 3. Takavalot Liitin + tarra OK
          • Sininen Kivivalot Liitin + tarra OK
          • Punainen Vilkut virta Liitin + tarra OK
          • Keltainen Vilkut ohjaus Liitin + tarra OK
          • Musta Lisävalot Liitin + tarra OK
          • Ruskea Peruutusvalo
      • 2.5mm2
        • Oranssi *1 – 24v syöttö, Virran  ulosotto 24V, ym. EI liitintä + tarra OK
        • Valkoinen *2 24v syöttö Katkaisjat, ohjaukset, 24v/12v-muunnin EI liitintä + tarra OK
        • Harmaa  NC
        • Valkomusta – Ohjaus 1 Liitin + tarra OK
        • Valkopunainen – Ohjaus 2 Liitin + tarra OK
    • Tee valkoisen 2.5mm2 perään haaroitus katkaisijoille + muuntimelle. Ehkä muutama varalle tai jatketttava
    • Laajenna merkkivalot 9 katkaisijaan
      •  Lisäksi
        • Syöttö penkin alle 8 x 4mm2 punainen, haaroita harmaasta
        • Syöttö 6x 2.5mm2 punainen, haaroita harmaasta
        • Vihreä – Mittarivalo
        • Vaaleansininen – Lisäpitkät auton sulakkeelta 2
  10. Sulakerasiat penkin alla,
    • Sähkön syöttö lisäsulakkeille.
      • Otetaan syöttö penkinalta normaalista syötöstä haaroittamalla harmaasta. esim.  punainen (Näkyy tällöin amppeerimittarilla).
      • CERA ruuvin alle mahtuu kaksi 1.5mm2 johtoa,
        • Matka kuitenkin niin lyhyt että voiddan vetää jokainen erikseen 2.5mm2, miten nyt mahtuu rengasliittimen sisään. Vaihtoehto haaroittaa syöttö 2 sulaketta per johto.
      • Muutettu 10mm2 jatko rengasliittimille, jolloin haaroittaminen helppoa.
      • Rengasliittimiltä sulakerasian ylimpään reikään 150 + 50 = 200mm, alemmat pitempiä.
      • Sulakerasialta releille 200 + 150 = 350 mm
        • Releet voi asentaa keskesisesti tai toiseen laitaan V/O
      • Sulakeet penkin alla
        • F1 8A Syöttö 24v kojetauluun1 (Pistoke, ym.) Oranssi 2.5 *1
        • F2 8A Syöttö 24v kojetauluun2 (Katkaisjat, ohjaukset, 24v/12v-muunnin). Valkoinen 2.5 *2
        • F3 8A Etutyövalot ETV 120W
        • F4 8A Lavavalot KTV 72W
        • F5 8A Takatyövalot TTV 120W
        • F6 8A Kivivalot KV 108W
        • F7 8A Lisäpitkätvalot LPV 140W
        • F8 8A Varoitusvikut VV 144W
        • F9 8A
        • F10 8A
        • F11 8A
        • F12 8A
        • F13 8A
        • F14 8A
      • Maadoitus piste
        • Valot, ETV 2, KTV 2*2, TTV, 2, KV 6, VV 2-8, (LPV 2)
        • Releet 6+
  11. Mittaristo
    • Mittariston tausta maalatttu
    • Neljä mekaanista mittaria; Jarrupaine x2, kierrosluku ja nopeus
    • Mittarit paikallaan, sähköisiä mittareita neljä kappaletta
      • Öljynpainemittari
        • Mittarin päässä keltainen 57, moottorin päässä vihreä
      • Latausmittari
      • Moottorinlämpömittari
        • Anturi ehjä, kytkimen sininen 53, mittarilla violetti 56
      • Polttoainemittari 
        • Valkoinen 52
    • Mittarivalot
    • Merkkivalot paikallaan
      • 1 Akkulämmitys
      • 2 Suuntavalo
      • 3 Kaukovalo + etuvastus 
      • 4 Seisontajarru punainen 62
      • 5 Hehkutus keltainen 107
      • 6 Etuvedon merkkivalo + etuvastus vihreä 63
      • 7 Jäähdysnesteen varoitusvalo sininen 53
      • 8 Paineilman varoitusvalo punainen 92
      • 9 Öljynpaineen varoitusvalo keltainen 58
    • Monitoimimittarin liittimet kootusti:
      • Polttoaineanturi  52
      • Polttoainesyöttö 77
      • Öljynpaineanturi 57
      • Polttoainesyöttö 79
      • Jarrupaine 92
      • Jäähdytysnesteanturi 53
      • Jäähdytysneste syöttö 80
      • Amppeerimittari Laturi 33+60
      • Ampperimittari Akku 59+83
      • Mittarin valot, vas ala 86 ja oik ylä 84
  12. Peruutussummerilo
    • Odottaa takapään valmutta. lava + sähkökeskus

Työkalulista

  • Napamutteriavain 115x 150mm
  • Vinssinvapautusavain 90mm

Juttuja

  • Eturenkaasta kopin peltiin 300mm
  • Takapalkki
    • Maasta 950mm 14.00 renkailla. maa vähän jäässä, joten voilla metrikin
    • Pituus 220mm
    • Tankin kiinnikkeet 240 -310mm toisistaan
    • Takareunasta koukun päähän 270mm
  • Etupuskurin nurkasta tuulilasin kaiteen takanurkkaan 840mm
  • laatikon kumeja 4 kpl (kolme kuten kuvassa + yksi lavan kiinnikkessä ilmeisesti vahvistamassa ettei laatikko pyöri väännön mukana.)

Tilauslista

Ostettava

  • Rajakatkaisin NO 14mm reikään, tai peinempään reikään
  • 30x30x3mm RHS 1080+2×300+2×400+ = 3m
  • Läpyskää (55x35mm 2m L-profiilia) lavan ja korin väliin
  • Vaihdelaatikon kumit 4 kpl
  • Moottorin kumit 2 +2 kpl
  • Oven kahvat
  • Tehostinöljyä 4L +1L mobil atf 220
  • Ehkä ka2 kpl AFA 541 ilmansuodattimia

Ostettu

  • Öljynlämpömittari
  • Peruutussummeri
  • Tasauslukon summeri
  • Vilkkurele ST-03015 24V
  • Letku klemmari poljinten takana oleville johdoille
  • Letkutukia 2/4mm + 4/6mm
  • Kumitulppia 9mm / 10mm
  • Jarrukello
  • Palanut pyyhkijän moottori, mekaniikka ehjä
  • Vesimarkka 38.4mm
  • Akun siirtoraudat 1m  60x60x6mm profiilia
  • Pistokkeet kojelautaan ja paneeliin
  • Kupukantaruuveja 5x16mm apparin penkin kiinnittämiseen
  • 3x9mm ruuveja apparin penkkiin
  • M5x25mm ruuveja lukkojen kiinnitykseen
  • Jäähdytysnestettä
  • 3 arkkia PIR 30mm 600 x 1200mm
    • Tallilla 5kpl n 500mm x 600mm arkkia
  • Stefat akselin korjaukseen
  • Takaheijastimet  85mm 8RA 002 016-111
  • 2 kpl 3mm PEHD arkki
  • 12mm itseporautuvia Wroniceja paneelien asennukseen
  • 0-1<2 kytkin 444 112 , vilkuttimeen
  • Rengasliittimiä 10mm2 – M6
  • Releitä valojen ohjaukseen
  • CERA sulakerasia 8 reikää.
  • Kytkimiä ja kehyksiä kojetauluun valojen ja apulaiteiden ohjaukseen
  • Tehostimen suodatin  HF 6161, hy6194
  • Katkaisijan keskipaloja 7 kpl
    • merkkivaloja + kantoja 9 kpl
  • Relekantoja, jatkettavia 8 kpl
  • Johtokiinnikkeitä laalaa + muuta katossa kulkevaa johtoa/letkua varten 19mm
  • DOR Vanerit 2 arkkia 2080 x 1?00 15mm

Tehty

  • Lämppärin hanan vaihto
  • Vesiletkujen vaihto
  • Oikean puolen jarrukellojen kääntö
    • Käännetty molempia takakelloja n 15-20 astetta sisään.
  • Vetokoukun pistokkeen käyttökuntoon laitto
    • Väliaikaiset takavalot
  • Hehkulaitteen toimintaan saattaminen
    • Hehku toimii, kupissa välillä ylivuotoa, mutta korjautui toistaiseksi pitemmällä letkulla.
    • Polttoaineletkut 15mm
    • Hehkun paluu 6mm??
  • Lämmityslaite asennettu
  • Jousitornin pulttiien vaihto
    • Paikallaan nyt kovemmat pultit
  • Käsikaasu takkuaa
    • Irroitettu ja hankitaan uusi jos ei vetreydy.
    • Putsattu ja suoristettu. Palautettu paikalleen
  • Tasauslukon merkkiääni
    • Asennettu
  • Takajarrukellokorjaus
    • Vaihdetaan kelloon ehjä perä
  • Kytkimen Työsylinterin suojakumi rikki
    • Tilattu toivottavasti oikeat osat
  • Pääsylinterin kumin sisällä nestettä ja kumi rikki
    • Tilattu huoltosat
  • Molemmat sylinterit purettu ja odottaa osia.
    • Kasattu
  • Kytkin nesteet vaihdettu ja ilmattu. Myös haarukka säädetty
Lavan mitat Pää levy Pitkät rimat 10 kpl Lyhyet rimat 10 kpl
Pituus Leveys Pituus Leveys Pituus Leveys Pituus Leveys
Takalaita 2100 450 2100 450 2100 45 450 45
Sivulaidat 2040 450 2040 450 2040 45 450 45
Etuvanerit
Takavanerit
Peräkärry 2050 1080
Apujakkara
Vaneri1 3000 1500 600 12 3.333333
Vaneri2 2500 1250 2.777778
Vaneri 3 2440 1220 2.711111
Lava
Pituus koko lava 4200 90
Pituus takaa moottoritilan reunaan
Leveys 2300 122.76
Leveys Sarana – Sarana 2220
Takaosan pituus 2920
Etupalat
Pituus 1300
Leveys 620
Tolpan leveys 180
Tolpan syvyys 160
Lavan mitta
Etumainen laita 1950
Tolppa 180
Takimmianen laita 2040
Yht 4170
Takalaita paksuus 30
Yht. 4200
Etuvaneri 1300
Takavaneri 2920
Yht. 4220
Takalaita paksuus 30
Yht. 4250

Tekniikan kanssa touhuamista. Välillä tiellä, välillä tallissa.